
#laboratoriaprzyszłosci– START !!! Plener malarsko-fotograficzny
W minionym tygodniu, dzięki sprzyjającej aurze pogodowej, uczniowie klasy IV, V i VI lekcje plastyki spędzili w szkolnym ogrodzie. Otaczające barwy jeszcze zielonych drzew, krzewów i trawy oraz piękne kolory nieba zachęciły nas do odzwierciedlenia ich piękna na grupowych pracach plastycznych, jak i pierwszych szkolnych fotografiach.
Podczas zajęć po raz pierwszy wykorzystaliśmy cyfrowy aparat fotograficzny ze statywem zakupiony dla szkoły z programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ich wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia prowadzone są w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Na lekcjach plastyki powiedzieliśmy sobie o podobieństwach i róznicach między malarstwem, a fotografią. Uczniowie poprzez zastosowanie realiów dowiedzieli się jak obsługuje się sztalugę malarską oraz statyw fotograficzy. Uczniowie klasy VI omówili budowę cyfrowego aparatu fotograficznego, a także przygotowali go do pracy powtarzając przy tym słownictwo w języku angielskim (np. charge the battery, turn on / turn off the camera, memory card, camera charger, connect the cable, take a photo, save / delete photo).
Głównym celem nauczyciela było jednak zrealizowanie podstawy programowej z przedmiotu: plastyka. W poszczególnych klasach omówiliśmy elementy abecadła plastycznego, ABC sztuki oraz jak pokazać na płaszczyźnie to, co widzimy. Po zapoznaniu uczniów każdej z klas z częścią teoretyczną, przystapiliśmy do działań praktycznych.
Lekcje nie tylko podobały się uczniom, ale i łączyły ze sobą treści należące do różnych przedmiotów nauczania. Taka korelacja w nauczaniu sprzyja transferowi wiedzy z jednego przedmiotu do innych, rozbudza i rozwija myślenie oraz pozwala zrozumieć, na czym polega wielorakie, teoretyczne i praktyczne, stosowanie wiedzy.
Przy użyciu farb plakatowych nasi uczniowie pod okiem nauczyciela plastyki Roksany Lendlewicz odzwierciedlili fragmenmty krajobrazu otaczającego szkołę oraz znalezione w ogrodzie elementy abecadła plastycznego. W taki, ciekawy dla uczniów sposób zrealizowaliśmy wymagania programowe i dowiedzieliśmy się nieco więcej o nowoczesnej technologii. Co więcej, spędziliśmy miło czas na świeżym powietrzu i pracując w grupach sprzyjaliśmy inegracji zespołów klasowych. Mamy nadzieję, że realizacja zajęć z wykorzystaniem nowego sprzętu zakupionego w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI przebiegnie równie sprawnie, jak te pierwsze lekcje. Mamy już kilka nowych pomysłów -niespodzianka !
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
#laboratoriaprzyszłosci
RL